Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Sähköposti- eli uutiskirjemarkkinointi on hyvä tapa saavuttaa asiakkaat, jotka ovat omasta halustaan liittyneet yrityksesi postituslistalle. Nämä asiakkaat ovat aidosti kiinnostuneita yrityksesi palveluista ja he haluavat pysyä ajan tasalla yrityksesi toiminnasta.

Sähköpostimarkkinoinnin tarkoitus on myös se, että se ei tunnu vastaanottajasta mainokselta. Sähköpostien onkin syytä olla kiinnostavia ja informatiivisia. Uutiskirje kannattaakin brändätä yrityksesi palveluiden ympärille. Se voi sisältää kauneudenhoitovinkkejä, ruokaohjeita tai matkustukseen liittyviä pointteja – mitä tahansa yrityksesi tarjoaakaan. Näiden sisältöpainotteisten uutiskirjeiden sekaan on helppo upottaa mainontaa niin, ettei se ärsytä uutiskirjeen vastaanottajia.

Miten sähköpostimarkkinointi toimii ja miten ihmisiltä pyydetään lupa liittyä listalle?

Sähköpostimarkkinointi tehokkaimmillaan pitää sisällään ”hunajapurkin”. Hunajapurkki on jotain niin houkuttelevaa, että sivuilla oleva henkilö ei voi pitää näppejään siitä erossa. Teknisesti ottaen hunajapurkki rakennetaan niin, että sivuille asetetaan lomake, jossa pyydetään usein pelkkää sähköpostiosoitetta tai sekä nimeä että sähköpostia. Kiinnostunut henkilö siis haluaa tilata vaikkapa raportin, oppaan, lisäpaketin tai vaikka alennuskoodin. Sitä vastaan potentiaalinen asiakas jättää omat yhteystietonsa.

Kun lomake on täytetty, tilaajalle toimitetaan automaattisesti hänen haluamansa lisäherkku. Sähköpostityökalut toimittavat oppaan tai alekoodin automaattisesti. Automaattisia sähköposteja voi asettaa useampiakin. Tämän jälkeen potentiaalista asiakasta voidaan kontaktoida jälkikäteen sähköpostien avulla.

Jotta oma sähköpostirekisteri kasvaa jatkuvasti, tarvitaan sivuille kävijöitä. Sivukävijöitä houkutellaan kiinnostavan ja lisäarvoa tuottavan sisällön keinoin. Sosiaalinen media, Google ja blogit toimivat tässä hienosti.

Kuinka sähköpostimarkkinointi aloitetaan?

Sähköpostimarkkinointi aloitetaan keskustelemalla yrityksesi tarpeista. Mikäli sähköpostimarkkinointi tukee yrityksesi tarpeita, se aloitetaan luomalla tili MailChimpiin ja asentamalla MailChimpin lisäosa verkkosivustolle. Lisäosan kautta luodaan lomakkeilla, joilla yhteystietoja on mahdollista kerätä. Tässä vaiheessa tulee myös päivittää yrityksen tietosuojaseloste niin, että siinä ilmenee kaikki GDPR:n kannalta tärkeät asiat. Me olemme tässä avuksi.

Emme myy sähköpostimarkkinointia yksittäisenä palveluna, vaan se liitetään aina jonkun muun palvelun yhteyteen digimarkkinointipakettiin. Sähköpostimarkkinoinnin hinta on 100€ tai 150€ kuukaudessa riippuen siitä, lähetetäänkö kirjeitä 1-2 vai 2-4 kuukaudessa.

Kysy lisää sähköpostimarkkinoinnista allaolevalla lomakkeella! Lomakkeen täyttäminen ei sido sinua mihinkään.

Pyydä tarjous!

* Pakollinen