Tee jotain outoa tutun ja turvallisen sijaan
Pitäydy perusasioissa. Kyllä, mutta rohkeakin saa ja kannattaa olla.
Rohkeus ei tässä tapauksessa tarkoita sitä, että menet pää kolmantena jalkana uuteen trendikkääseen somekanavaan ja tuotat sinne puolivillaista sisältöä. Rohkea ja yllättävä markkinointi kannattaa tehdä siellä missä asiakkaasi ovat. Facebookissa, printissä, messuilla tai muuten internetissä.
Herätä mielikuvia, hämmennä ja ravista.
Mitä jos joku suuttuu?
Se on tarkoituskin.
Kun pyllistät yhteen suuntaan, kummarrat aina toiseen. Et voi yrittää miellyttää kaikkia. Jos yrität, ketään ei kiinnosta.
Vai mitä luulet esimerkiksi näiden firmojen kohdalla – onko heillä faneja ja vihaajia?
Case Oatly
Oatly myy vegaanisia maitotuotteita ympäri maailmaa. Heidän mainoksensa herättävät huomion varmasti.
Mahtava!
Loistava!
Auts! Upea!
Case Teatiamo ja puudildo
Ei sen kummempaa kuin puinen dildo. Tästäkin joku pahoitti mielensä, mutta yllätys yllätys, moni myös syttyi! Rohkeaa ja ennakkoluulotonta.
Case Dick Johnson
Dick Johnson erottuu hurtilla huumorilla ja rohkealla viestinnällä. Joku tylsä ja steriili luontaistuotekauppa olisi varmaan nimennyt pallivahankin kivesvoiteeksi?
Vitun hyvä -kahvikin on nimensä puolesta sieltä rajuimmasta päästä.
Somessakin meininki on hyvää!
Case Gigantti
Gigantti voisi mielestäni revitellä enemmänkin, mutta pari vuotta sitten heidän joulumainos puhutteli ja puhututti monia. Moni varmasti pahoitti mainoksesta mielensä, mutta varmasti todella moni myös näki Gigantin täysin uusin silmin inhimillisenä ja suvaitsevaisena brändinä.
Uutinen: Gigantin tv-mainos puhuttaa – SETA kiittelee rohkeudesta
Case sinun yrityksesi
Olkoon budjettisi iso tai pieni, rohkeus ei vaadi rahaa. Rohkeus vaatii rohkeutta. Yritys voi oikeasti nykypäivänä olla jotain mieltä. Yrityksellä voi olla persoona. Luo mielikuvia ja fiilistä.
Tuttu ja turvallinen on tuttua ja turvallista. Eli tylsää. Ikävä kyllä.
Anna palaa vaan!