24.1.2023 Niko Ukkonen

WooCommerce-verkkokauppa yritykselle – Minkälainen on hyvä verkkokauppa?

WooCommerce-verkkokauppa yritykselle – Minkälainen on hyvä verkkokauppa?

Tämä artikkeli ei kerro sinulle vinkkejä kivoista verkkokaupoista pelkästään asiakkaan näkökulmasta, vaan tekstin pääasiallisena ideana on auttaa sinua mahdollisen oman WordPress+WooCommerce -verkkokauppasi perustamisessa tai muokkaamisessa.

Aiotko perustaa verkkokaupan suoraan päätoimiseksi liiketoiminnaksi? Aiotko ottaa verkkokaupan tukemaan kivijalkaliikkeesi myyntiä? Toivottavasti tämä teksti auttaa sinua eteenpäin!

Hyvä verkkokauppa on sellainen, josta on kiva ostaa

Helppous ja vaivattomuus on päivän sana.

Jos ennen vanhaan verkkosivujen suunnittelu oli graafista kikkailua hienoine efekteineen ja persoonallisine väreineen, nyt tärkeää on selkeys, nopeus, helppokäyttöisyys ja responsiivisuus.

Design on tärkeää, mutta verkkokaupan pitää ehdottomasti toimia kuin rasvattu.

Pyydä tarjous verkkokaupan suunnittelusta!

Tilaa ilmaiset hakukoneoptimoinnin vinkit

Tilaa yrityksellesi räätälöidyt ilmaiset 5 vinkkiä parempaan Google-näkyvyyteen!

  1. Täytä lomake täällä (tässä menee n. 1 minuutti)
  2. Lähetän sinulle parin päivän sisällä 5 juuri sinun yritykselle räätälöityä hakukoneoptimointivinkkiä
  3. Tämä ei sido sinua mihinkään. En tule myöskään tyrkyttämään mitään!
Haluan ilmaiset vinkit

Mikä tekee verkkokaupasta hyvän?

1. Tyylikäs, mutta yksinkertainen design

Älä liikaa kikkaile erilaisilla efekteillä, kuvilla, videoilla tai väreillä. Tietenkin kuvia, väriä ja sisältöä pitää olla, mutta niin, että sivut toimivat hyvin ja näyttävät hyvältä. Liika on liikaa. Ihmiset ovat kuitenkin loppujen lopuksi kaupassa tuotteiden takia. Kategorioiden ja tuoteryhmien selaamisen täytyy olla mahdollisimman helppoa.

Pidä homma simppelinä ja siistinä!

2. Nopeus ja toimintavarmuus

Verkkokaupan nopeus on todella tärkeää. Nopeuteen kannattaa kiinnittää huomiota. Valitse sopiva kotisivutila verkkokaupallesi. Webhotelleja on pilvin pimein, mutta joukossa on paljon erinomaisia vaihtoehtoja.

Luotettavan fiiliksen meidän silmissä on ainakin saaneet nämä firmat:

Verkkokaupan luotettavuuteen vaikuttaa radikaalilla tavalla myös SSL-sertifikaatti. 

Verkkokaupassa on pakko olla SSL-sertifikaatti, eli https-suojaus.

Selaimet, kuten Firefox tai Chrome, näyttävät sivujen selaajille onko sivusto turvallinen.

SSL-sertifikaatti on nykyään käytännössä pakollinen verkkokaupoille, joissa tapahtuu arkaluonteisten tietojen siirtoa, tunnistautumista, maksutapahtumia tai rekisteröintiä ja kirjautumista.

Miltä voimassa oleva SSL-sertifikaatti näyttää?

SSL-sertifikaatin saat monilta palveluntarjoajilta ilmaiseksi verkkotunnuksellesi.

3. Hyvät maksu- ja toimitustavat

Kenenkään asiakkaan ei pitäisi joutua perääntymään kassalla sen takia, että maksutavat ovat liian niukat.

Verkkokaupassa on pakko olla normaalit verkkopankkimaksut sekä korttimaksut.

Verkkokauppiaana maksutapojen hankkiminen on onneksi vaivatonta. Saat yhdeltä maksutapojen välittäjältä kerralla kaikki kuntoon.

Tutustu ainakin näihin:

Toimitustavat ovat myös tärkeitä.

Älä tee asiaa liian monimutkaiseksi. Tarjoa helppo toimitustapa ja järkevä hinnoittelu toimituksille.

4. Lisämyynti ja asiakaspalvelu

Kivijalkaliikkeissä asiakaspalvelu ja lisämyynnin tekeminen on itsestäänselvää. Verkkokaupassa tämä on yhtä tärkeää. Lisämyyntiä kannattaa ja voi tehdä myös verkkokaupassa.

Verkkokaupassa voit kertoa, että ”myös nämä tuotteet” liittyvät tiettyyn tuotteeseen. Voit myös kassalle ehdottaa bonustuotteita, jotka liittyvät tuotteeseen.

Lisämyynnillä tilauksen arvoa voidaan kasvattaa todella paljon.

Hyvä asiakaspalvelu ei ole vain kivijalkakaupan etu. Verkkokaupassakin voi olla esimerkiksi chat-palvelu. Chat on tutkitusti erittäin hyvä kanava saada myyntiä aikaiseksi. Chat lisää vakuuttavuutta ja auttaa helpottamaan päätöksen tekoa.

5. Hyvät tuotekuvat ja kuvaukset

Hyvät tuotekuvat ja yksityiskohtaiset kuvakset ovat todella tärkeitä. Nykyään asiakas voi vertailla todella paljon verkkokauppojen hintoja, mutta usein valinta perustuu luottamukseen. Hyvät tuotekuvat ja tarkat kuvaukset lisäävät luottamusta. Kerro tuotteen ominaisuuksista tarkasti, jotta ostopäätös syntyy helpommin.

Hyvät kuvat ja kuvaukset toimivat myös hakukonenäkyvyyden näkökulmasta. Google tykkää siitä, että tuotteesta löytyy hyvin tekstiä ja sisältöä. Panosta siis tekstisisältöön kunnolla.

6. Arvolupaukset

Arvolupaus tarkoittaa esimerkiksi tyytyväisyystakuuta tai pitkää tavaroiden palautusoikeutta. Mitä uskaliaamman lupauksen uskallat antaa, sitä matalampi ostamisen kynnys on.

Mieti voisitko tarjota ilmaisen palautus- ja vaihto-oikeuden, tyytyväisyystakuun tai todella nopean toimituksen. Vielä parempi, jos keksit jonkinlaisen arvolupauksen, jota ei ole kellään muulla!

Verkkokauppa-alustoja

Verkkokauppa-alustoja on pilvin pimein. Suosituin tällä hetkellä on WordPressin oma WooCommerce-alusta. Tätä alustaa me käytämme asiakkaidemme verkkokauppaprojekteihin. Se sopii hyvin kaikenlaisiin verkkokauppaprojekteihin. Sen etu on ehdottomasti sen muokattavuus ja joustavuus. Kaiken lisäksi WooCommerce on myös ilmainen.

Muita suosittuja alustoja:

Hyviä verkkokauppoja

Ei ole lainkaan väärin tutustua Suomen parhaimpiin verkkokauppoihin ja ottaa vaikutteita sieltä. Kaikkia näitä yhdistää sivujen helppokäyttöisyys, design, hyvä selattavuus ja luotettava fiilis.

Tutustu esimerkiksi näihin:

Haluaisitko kuulla tarjouksemme?

Kiinnostaako WooCommerce-verkkokaupan perustaminen? Haluaisitko viilata nykyistä verkkokauppaasi parempaan suuntaan?

Ota yhteyttä tästä!

 

[Artikkeli päivitetty 24.1.2023]

Pyydä tarjous

Lomakkeen täyttäminen ei sido sinua mihinkään. Vastaamme viestiisi viimeistään parin päivän sisällä.