Kamppailetko huonon hakukonenäkyvyyden kanssa? Tuntuuko, että sivuilla on sisältöä tarpeeksi ja sivuston rakennekin on hyvä? Yksi syy huonoon näkyvyyteen voi olla ulkoisten linkkien vähyys.
Mitä ulkoiset linkit tarkoittavat?
Ulkoinen linkki tarkoittaa linkkejä, jotka osoittavat sivuillesi joltain toiselta verkkosivulta.
Ulkoinen linkki voi olla hyvä tai huono. Jos ulkoinen linkki tulee Googlen mukaan luotettavasta ja laadukkaasta lähteestä, ulkoinen linkki on silloin laadukas.
Googlen mukaan sivut, joille osoitetaan paljon linkkejä ovat laadukkaita. Ymmärtäähän sen. Hyville sivuille ja hyviin sisältöihin halutaan linkittää.
On kaksi tapaa, jolla voit saada sivuillesi ulkoisia linkkejä.
- Vaativa, mutta varmasti ennen pitkää palkitseva tapa on luoda vain niin laadukasta sisältöä, että tekstejäsi halutaan jakaa.
- Toinen tapa on löytää sivuja, joihin linkin voit itse lisätä, tai pyytää lisäämään.
Linkkaile sivujasi siis myös Somessa ja mahdollisissa hakupalveluissa tai blogialustoissa. Pidä kuitenkin homma AINA hyvän maun rajoissa.
Tilaa ilmaiset hakukoneoptimoinnin vinkit
Tilaa yrityksellesi räätälöidyt ilmaiset 5 vinkkiä parempaan Google-näkyvyyteen!
- Täytä lomake täällä (tässä menee n. 1 minuutti)
- Lähetän sinulle parin päivän sisällä 5 juuri sinun yritykselle räätälöityä hakukoneoptimointivinkkiä
- Tämä ei sido sinua mihinkään. En tule myöskään tyrkyttämään mitään!