22.4.2023 Niko Ukkonen

Hakukoneoptimoinnin hinta? Mitä hakukoneoptimointi maksaa?

Hakukoneoptimoinnin hinta? Miksi maksaa hakukoneoptimoinnista?

Hakukoneoptimointi on sitä, että verkkosivustoa muokataan ja viilataan saadakseen paremman Google-näkyvyyden. Se tuo lisää yhteydenottoja ja kauppaa olkoon toimialasi tai yritysmuotosi minkälainen tahansa.

Hakukoneoptimoinnissa säännöt on samat kaikille. Oikotietä onneen ei ole. Hyvä sisältö, toimiva sivusto ja luotettava linkkirakenne on kaiken perusta.

Hakukoneoptimoinnin osalta kannattaakin valita luotettava tekijä. Moni voi luvata kuun taivaalta tai tuloksia hämmentävän nopeasti. Tuloksia voi saadakin nopeasti, mutta niillä voi olla rajut seuraukset. Arvelluttavalle hakukoneoptimoinnille on oma terminsäkin: Black Hat SEO eli mustahattu SEO.

Vastuullisen ja Googlen algoritmejä kunnioittavan tekijän termi (arvasit oikein) on valkohattu SEO.

Hakukoneoptimointi Markkinointi Ukkoselta

Hakukoneoptimoinnin hinta kauttamme on alkaen jopa 100 € + alv / kk!

Pyydä tarjous

Tiedämme, että se on todella edullinen hinta hakukoneoptimoinnista. Sellaisiakin tilanteita kuitenkin on, että hinta on täysin perusteltavissa. Toimialan kilpailutilanne, kotisivujen valmius, tavoitteet ja vaativuus kuitenkin voivat joskus olla tilanteessa, jossa tällainen hinta on täysin linjassaan.

Kuukausihinnaltaan kuitenkin yleisin hintaluokka hakukoneoptimoinnille meidän toimestamme on n. 200 – 400 € + alv / kk. Se on selkeästi Suomen hintaluokassa edullisimmasta päästä.

Kerralla tehty hakukoneoptimointi on joskus paikallaan. Sellaisen hinta on meillä alkaen 500 € + alv. Esimerkiksi ison verkkokaupan hakukoneoptimointi voisi olla kerralla jopa tuhansia euroja. Suosittelen hakukoneoptimointia aina kuukausipakettina, koska hakukoneoptimointiin liittyy oleellisesti testaaminen ja pitkäjänteinen seuranta.

Wakki Oy

markkinointi

”Markkinointi Ukkosen kanssa yhteistyö on sujunut helposti alusta alkaen. Asioihin sekä viesteihin reagoidaan nopeasti mikä on itselleni tärkeä asia. Ammattitaitoinen kumppani Google-markkinoinnin aloittamiseen, tuloksia syntyi paljon odotettua nopeammin, vahva suositus !!!”

Janne Ollikainen, Yrittäjä

Perhepalvelut Oiva

markkinointi

”Voimme suositella Markkinointi Ukkosta Google-markkinoinnin toteuttajaksi! Homma on sujunut alusta asti hienosti ja näkyvyyttä sekä yhteydenottoja on tullut todella hyvin.”

Elisa

Valon LVI

markkinointi

”Sivujemme hakukoneoptimointi on ollut niin tehokasta, että yhteydenottojen ja puhelujen määrä on selkeästi noussut. Suosittelen!”

Matias

Kotisiivous Zippara

markkinointi

”Hakukoneoptimointi on sujunut hienosti ja asiakkaita on ollut melkein ylitarjontaan asti!”

Tiia

Tilaa ilmaiset hakukoneoptimoinnin vinkit

Tilaa yrityksellesi räätälöidyt ilmaiset 5 vinkkiä parempaan Google-näkyvyyteen!

  1. Täytä lomake täällä (tässä menee n. 1 minuutti)
  2. Lähetän sinulle parin päivän sisällä 5 juuri sinun yritykselle räätälöityä hakukoneoptimointivinkkiä
  3. Tämä ei sido sinua mihinkään. En tule myöskään tyrkyttämään mitään!
Haluan ilmaiset vinkit

Hakukoneoptimoinnin kuukausihinta Suomessa ja maailmalla

Halvimmillaan hakukoneoptimointia olen nähnyt myytävän 30 euron kuukausihinnalla. En lähde arvailemaan mistä siinä on kyse.

Yleisesti hintahaarukka Suomessa on n. 200 – 5000 € kuukaudessa.

Hakukoneoptimointi kertatyönä

Kertaluontoisen hakukoneoptimoinnin hinta voi olla jopa kymmeniä tuhansia euroja. Kertatyöhön voi kuulua sivuston täysi uusiminen. Sivuston hyvät sisällöt, hienot kuvat ja laadukkaat artikkelit eivät auta, jos sivusto on huono. Sivuston hitaus, heikko rakenne, raskas koodi tai huono responsiivisuus mobiililaitteilla voi olla merkittävä isku. Kertatyönä tehtävä hakukoneoptimointi voi joskus olla paikallaan. Varmista, että kertaoptimointityössäkin sivuston sijoituksia seurataan ainakin joitain kuukausia, jotta vaikutukset toimille nähdään.

Mitkä asiat vaikuttavat hakukoneoptimoinnin hintaan?

Yrityksen toimiala ja kilpailu

Eri toimialojen kilpailutilanne vaihtelee todella paljon. Esimerkiksi hierojia, kampaajia, korjaamoja tai rakennusliikkeitä on jokaisessa kaupungissa aika paljon. Mitä enemmän kilpailijoita, sitä enemmän on kyynärpäätekniikalla taklattava muita.

Verkkokauppojen osalta kilpailu on myös kovaa. Verkkokauppa ei enää taistele vain paikallisten kilpailijoiden kanssa, vaan jopa koko Suomen tai maailman kanssa.

Sivuston tila, sivuston koko ja lähtötilanne

Kotisivujen merkitys on valtava. Vaatiiko hakukoneoptimoinnin aloitus kokonaan uudet verkkosivut? Onko sisältöä ollenkaan valmiina? Onko sisällöntuotto kyseiselle toimialalle vaativaa? Onko sivuston tekninen valmius heikkoa?

Lähtötilanne voi olla se, että sivuston Google-näkyvyys on olematon tai se voi olla tilanteessa, jossa pienilläkin jutuilla muutos on valtava. On aina yksilöllisesti arvioitava mitkä sivuston mahdollisuudet ovat parhaisiin sijoituksiin tietyillä aikaväleillä. Onko nykysivuston ongelma sisällöissä vai ulkoisissa linkeissä? Onko sivuston palvelintila ja heikko suorituskyky suurin ongelma?

Mitä hakukoneoptimointipakettiin pitää kuulua?

Avainsanatutkimuksen pitää kuulua jokaiseen projektiin. Sen hinta voi vaihdella muutamasta satasesta muutamaan tuhanteen euroon. Avainsana-analyysi sisältyy kaikkiin meidän paketteihin.

Suunnitelmallinen toteutus. Varmista, että SEO-työ etenee fiksusti. Optimoinnin toteuttajalla on oltava jonkinlainen suunnitelma ja etenemismalli.

Selkeä raportointi ja läpinäkyvyys. Kuten jo aiemmin mainitsin, varmista, että teet töitä vastuullisen tekijän kanssa. Tulostakuut tai muut liian uskomattomat lupaukset kannattaa ottaa varovasti. Tulostakuuta tarjoavalla firmalla voi olla metkut mielessä. Nopeita tuloksia voi tulla, mutta tulokset voivat romahtaa yhtä nopeasti ja vielä alemmas niin, että Google rankaisee epäammattimaisesta toiminnasta. Siihen ei ole varaa. Hakukoneoptimointi on hidas ja strateginen markkinointitoimenpide, mutta toimiessaan äärimmäisen tehokas. Pikavoittoja ei ole.

Linkitykset. Hakukoneoptimointi ei ole vain tekstien viilailua. Hakukoneoptimoinnin vaativin osa-alue on ulkoisten linkkien hankinta. Siinä läpinäkyvyys ja vastuullisuus on ensiarvoisen tärkeää.

Yhteenveto: Millainen hakukoneoptimoinnin kumppani kannattaa valita?

Luotettava. Pyydä potentiaaliselta tekijältä jonkinlainen alustava suunnitelma toteutuksesta. Tunnista liian kovat lupaukset.

Läpinäkyvä. Myös sinulla voi olla pääsy käytettyihin työkaluihin. Esimerkiksi Google Analyticsiin ja Search Consoleen pääsy voi olla hyvinkin perusteltua. En näe syytä, miksei sinulla voisi olla pääsyä myös joihinkin ulkopuolisiin työkaluihin, kuten esimerkiksi seuraaviin: Ubersuggest, Moz, Ahrefs, Semrush tai Wincher. Läpinäkyvyyttä lisää raportoinnin selkeys ja ymmärrettävä kommunikointi.

Suunnitelmallinen ja toimelias. Hakukoneoptimoijalla on oltava selkeä näkemys toimenpiteistä ja mahdollisuuksista. Hyvä hakukoneoptimoija aloittaa aina avainsanatutkimuksesta ja tunnistaa nykytilan. Hyvä kumppani on myös idearikas, toimelias ja luova!

Sopivan hintainen. Mieti minkä verran on mielestäsi sopiva summa kuukausittain hakukoneoptimoinnille. Valitse sen jälkeen luotettava ja hyvä tyyppi.

Miksi Markkinointi Ukkonen SEO:n toteuttajaksi?

Vaikka se miten kliseiseltä kuulostaakin, meille on aidosti todella tärkeää, että työ onnistuu ja että olet tyytyväinen. Otamme paljon vastuullemme.

Pienenä yrityksenä asioiminen kanssamme on joustavaa ja helppoa.

Meillä on paljon luovaa sekä teknistä osaamista.

Olemme vastuullisia Googlen kanssa. Emme tee mitään hätiköityä mikä rikkoo Googlen sääntöjä ja saattaisi yrityksesi vaaraan.

Hintamme ovat edulliset (keskimäärin 100 – 400 € / kk).

Pyydä tarjous

 

Pyydä tarjous lomakkeella alta!

Pyydä tarjous

Lomakkeen täyttäminen ei sido sinua mihinkään. Vastaamme viestiisi viimeistään parin päivän sisällä.