Yritysilme

Yritysilme eli brändi-identiteetti

Yrityksen visuaalisen ilmeen merkitys on yhä tärkeämpi tiheässä yritysviidakossa ja maailman muuttuessa jatkuvasti entistä visuaalisemmaksi. Yritysilme luo ensivaikutelman sekä auttaa erottautumaan kilpailijoista. Hyvä yritysilme herättää mielenkiinnon yritystä kohtaan sekä rakentaa luottamusta. Huolellisesti suunniteltuna se on pitkäikäinen ja taipuvainen monenlaiseen markkinointiviestintään.

Yritysilme on laaja kokonaisuus, joka on huolellisesti suunniteltu. Kyseessä ei siis ole pelkästään logo tai tunnus. Yrityksen visuaalinen ilme määrittelee logon lisäksi muun muassa käytettävät värit, typografian ja graafiset elementit. Yritysilmeen pohjalta luodaan graafinen ohjeisto, joka toimii yrityksen visuaalisen ilmeen käsikirjana ja toimii pohjana muun muassa yrityksen markkinointiviestinnälle. Näin saavutetaan yrityksen yhtenäinen ja tunnistettava identiteetti.

Yritysilmeen suunnittelu

Yritysilmeen suunnittelu aloitetaan yrityksen taustakartoituksella. Siinä käydään läpi yrityksen toiminta, tavoitteet, tuotteet ja palvelut, kohderyhmä ja kartoitetaan mahdollisia kilpailijoita, jotta yritysilmeellä voidaan erottautua. Toisin sanoen yritysilmeen suunnittelun pohjalla toimivat yrityksen omat arvot ja toiminta. Yrityksen visuaalisen ilmeen tavoitteena on luoda yrityksen tavoitteita vastaava ilme ja luoda pohja kaikelle markkinointiviestinnälle ja visuaalisille materiaaleille.

Yritysilme koostuu useasta tärkeästä osasta, jotka yhdessä muodostavat yritykselle oman visuaalisen identiteetin:

Logo / päälogo – Nimensä mukaisesti yrityksen pääasiallisesti käytettävä logo. Käytetään muun muassa kotisivuilla, käyntikorteissa ja jaettavassa materiaalissa.

Vaihtoehtoinen logo – Toinen versio logosta, jossa on erilainen asettelu. Jos päälogo on vaakasuuntainen, vaihtoehtoinen logo voi olla kapeampi tai jopa pystysuuntainen. Vaihtoehtoista logoa käytetään tarvittaessa muun muassa tilankäytöllisistä syistä esimerkiksi lomakkeissa, pakkauksissa tai footerissa.

Submark-logoSubmark, suom. alamerkki on yksinkertainen versio logosta, jota käytetään esimerkiksi painomateriaaleissa tunnisteessa, vesileimana kuvissa, kotisivujen footerissa sekä faviconissa ja muissa pienissä tiloissa. Submark on usein yksivärinen ja neliön sisään sopiva tunnus.

Värimaailma – Yritykselle suunnitellaan yhteensointuva värimaailma, joka koostuu pääväristä ja lisäväreistä.

Typografia – Yritykselle valitaan eri käyttötarkoituksiin fontit, jotka voivat olla lisensoitavia tai ilmaisia käyttöjärjestelmäfontteja.

Graafinen ohjeisto – Aineisto, joka linjaa pääsuunnat yrityksen visuaaliselle viestinnälle. Ohjeisto koostuu brändi-identiteetissä määritellyistä osista.

Yritysilmeen suunnittelun hinta

Laaja yritysilme 1 200€ + alv

Keskikokoinen yritysilme 960€ + alv

Pieni yritysilme 720€ + alv

Ota yhteyttä sähköpostitse mari@markkinointiukkonen.fi tai täytä lomake alta!

Ota yhteyttä

    * Pakollinen

    Graafisen suunnittelun referenssejä

    KotisivutGraafinen suunnittelu

    Lappeen Hierontastudio

    Yritykseni verkkosivujen luomisen sekä logon suunnittelun päätin antaa alusta saakka ammattilaisten käsiin. Kumppaniksi löytyi paikallinen osaa Markkinointi Ukkonen, jonka kanssa yhteistyö sujui saumattomasti ensi metreistä saakka.

    Lopputulos on näyttävä, selkeä ja ennen kaikkea toimiva. Kaikki työt tehtiin ajallaan ja vaikka koko ajan juostiin kalenteria vastaan, sivut aukesivat yhtä aikaa yrityksen kanssa. Nyt minulla on toimiva pohja kaikkeen sähköiseen markkinointiin, ajanvaraukseen sekä asiakkaiden kontaktointiin. Ja ammattilaisen kädenjälki on saanut kiitosta myös katsojilta.

    - Toni J., https://lappeenhierontastudio.fi/

    Graafinen suunnitteluKotisivut

    Leevi ry

    Leevin kotisivujen uudistusprosessi onnistui loistavasti. Aikataulut pitivät, budjetissa pysyttiin ja lopputuloksella saavutimme sen hyödyn, mitä tavoittelimme.

    - Henna Meling, https://leeviry.net/

    Graafinen suunnitteluKotisivut

    Pitopalvelu Ella-Biija Pekurinen seur.

    Kotisivut näyttävät aivan mahtavilta ja logo on ehdottomasti meille se oikea! Olette saaneet kiinni siitä, mitä sivuilta halusimme! Tuhannet kiitokset teille upeista sivuista, olemme enemmän kuin tyytyväisiä ja homma hoitui sujuvasti!

    - Kia, https://pitopalvelupekurinen.fi/

    Graafinen suunnittelu

    Tuoreen artistin logo toteutettiin asiakkaan toiveiden mukaisesti. Logosta haluttiin kultainen ja kauniilla käsialalla kirjoitettu tekstilogo.

    Graafinen suunnitteluKotisivut

    Synonymic Oy

    Markkinointi Ukkosella ymmärrettiin heti millaista ulkoasua ja käytettävyyttä halusin yritykseni verkkosivuille, ja lopputulos on sekä tyylikäs, raikas että toimiva. Logoa suunnitellessa Mari kuunteli ideani ja työsti ne taitavasti viimeisteltyyn muotoon.

    - Anu Lukander, https://synonymic.fi/

    Graafinen suunnittelu

    Tempo Lecon

    Asiakas toivoi raikkaampaa ilmettä vanhalle tekstilogolle. Sävymaailma pidettiin sinisenä ja logo sai yritystä kuvaavan arvokkaan ilmeen.

    https://tempolecon.fi/

    Graafinen suunnittelu

    Venetzia

    Uudelle ravintolalle luotiin logo kotisivujen teon yhteydessä.

    Asiakkaan toiveissa italialaistyyliselle ravintolalle oli soikion mallinen logo, jossa kuva gondolista ja kuljettajasta ravintolan nimen yhteydessä.

    https://www.venetzia.fi/