Yritysilme

Yritysilmeen eli brändi-identiteetin suunnittelu. Yritysilmeen ja brändin kirkastaminen helpottaa yritystäsi erottumaan muista positiivisella tavalla.

Yritysilme eli brändi-identiteetti

Yrityksen visuaalisen ilmeen merkitys on yhä tärkeämpi tiheässä yritysviidakossa ja maailman muuttuessa jatkuvasti entistä visuaalisemmaksi. Yritysilme luo ensivaikutelman sekä auttaa erottautumaan kilpailijoista. Hyvä yritysilme herättää mielenkiinnon yritystä kohtaan sekä rakentaa luottamusta. Huolellisesti suunniteltuna se on pitkäikäinen ja taipuvainen monenlaiseen markkinointiviestintään.

Yritysilme on laaja kokonaisuus, joka on huolellisesti suunniteltu. Kyseessä ei siis ole pelkästään logo tai tunnus. Yrityksen visuaalinen ilme määrittelee logon lisäksi muun muassa käytettävät värit, typografian ja graafiset elementit. Yritysilmeen pohjalta luodaan graafinen ohjeisto, joka toimii yrityksen visuaalisen ilmeen käsikirjana ja toimii pohjana muun muassa yrityksen markkinointiviestinnälle. Näin saavutetaan yrityksen yhtenäinen ja tunnistettava identiteetti.

Yritysilmeen suunnittelu

Yritysilmeen suunnittelu aloitetaan yrityksen taustakartoituksella. Siinä käydään läpi yrityksen toiminta, tavoitteet, tuotteet ja palvelut, kohderyhmä ja kartoitetaan mahdollisia kilpailijoita, jotta yritysilmeellä voidaan erottautua. Toisin sanoen yritysilmeen suunnittelun pohjalla toimivat yrityksen omat arvot ja toiminta. Yrityksen visuaalisen ilmeen tavoitteena on luoda yrityksen tavoitteita vastaava ilme ja luoda pohja kaikelle markkinointiviestinnälle ja visuaalisille materiaaleille.

Yritysilme koostuu useasta tärkeästä osasta, jotka yhdessä muodostavat yritykselle oman visuaalisen identiteetin:

Logo / päälogo

Nimensä mukaisesti yrityksen pääasiallisesti käytettävä logo. Käytetään muun muassa kotisivuilla, käyntikorteissa ja jaettavassa materiaalissa.

Vaihtoehtoinen logo

Toinen versio logosta, jossa on erilainen asettelu. Jos päälogo on vaakasuuntainen, vaihtoehtoinen logo voi olla kapeampi tai jopa pystysuuntainen. Vaihtoehtoista logoa käytetään tarvittaessa muun muassa tilankäytöllisistä syistä esimerkiksi lomakkeissa, pakkauksissa tai footerissa.

Kotisivujen ulkoasu

Kotisivujen ulkoasu on iso osa brändi-ilmettä. Suunnitellaan kotisivujen ulkoasu brändi-identiteettiä vastaavaksi.

Värimaailma

Yritykselle suunnitellaan yhteensointuva värimaailma, joka koostuu pääväristä ja lisäväreistä.

Typografia

Yritykselle valitaan eri käyttötarkoituksiin sopivat fontit

Graafinen ohjeisto

Aineisto, joka linjaa pääsuunnat yrityksen visuaaliselle viestinnälle. Ohjeisto koostuu brändi-identiteetissä määritellyistä osista.

Yritysilmeen suunnittelun hinta

Yritysilmeen hinta vaihtelee. Kaikkea edellä mainittua ei välttämättä tarvitse tai kuulu tehdä uusiksi. Onkin parempi, että katsotaan yritysilmeen hintaa tapauskohtaisesti.

Yritysilmeeseen sisältyy joka tapauksessa aina värimaailma, käytettävät fontit ja graafinen ohjeistus.

Yritysilme on hinnaltaan alkaen 700 € + alv.

Tarkka hinta selviää kysymällä! Kysy tarjous lomakkeella alta!

Ota yhteyttä