Markkinointia palveluna? – Ulkoista markkinointisi!
Kuten varmaan tiedät, markkinointi ei ole kampanja, vaan se on jatkuvaa nousujohteista ja analyyttistä arjen puurtamista kohti parempia tuloksia.
Markkinoinnin ei kannatakaan olla yksittäinen kampanja. Nykymaailmassa sitä on tehtävä 24/7 ympäri vuoden.
Markkinointi on ajankohtaisempaa ja asiakaslähtöisempää kuin ennen. Nykyään on pakko olla löydettävissä ja tavoitettavissa kellon ympäri.
Internet, vertaileminen, suosittelut ja sosiaalinen media on muuttanut ostokäyttäytymistä niin paljon, että myös markkinoinnin ja myynnin on muutettava toimintatapojaan. Ennen myyjä päätti milloin asiakas ostaa. Nyt asiakas päättää milloin hän ostaa.
Päätös syntyy luottamuksesta. Luottamus rakennetaan ostopolun alussa tai ennen ostopolkuun siirtymistä. Kotisivuilla, sosiaalisella medialla, sisällöllä, asiakaspalvelulla ja viestinnällä luodaan molemminpuolinen luottamus.
Miksi ostaa markkinointia palveluna?
Markkinointia palveluna (MaaS, Marketing as a Service) kannattaa harkita, jos sinulla on myyntiä ympäri vuoden. Markkinointi palveluna tähtää myynnin jatkuvaan kehitykseen. Nykyaikaiseen markkinointiin liittyy niin paljon kanavia ja tekijöitä, jotka eivät vain luonteeltaan ole sellaisia, että niitä voisi kampanjaluonteisesti tehdä.
Esimerkiksi hakukoneoptimointi, Google Ads -mainonta (ent. AdWords) tai sosiaalisen median markkinointi eivät vain ole kampanjaluonteisia markkinointikeinoja, vaan enemmänkin strategisia keinoja, joiden vaikutusta voi mitata ja joiden tavoite on olla jatkuvasti tehokkaampia.
Miksi sinun kannattaa ostaa markkinointia palveluna?
- Markkinointi ei ole nykyään enää yksittäinen kampanja, vaan ympäri vuorokautista läsnäoloa, palvelua ja myynnin edistämistä
- Haluat yhteydenottoja, liidejä ja tilauksia ympäri vuoden
- Jotta voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi, eli yrityksesi pyörittämiseen
- Markkinointi on usein testaamista ja tulosten analysointia. Kampanjan tehoa ei kauheasti voi testailla. Se joko onnistuu tai ei.
- Jatkuvana palveluna markkinointia testataan jatkuvasti, joten sen teho on koko ajan nousujohteinen.
Milloin markkinoinnin ostaminen palveluna ei kannata?
- Jos yrityksesi toimii vain pienen osan vuodesta
- Jos et halua kasvua ja myyntiä
- Teet markkinoinnin mieluiten itse
- Jos et ole valmis sitoutumaan palveluun ja auttamaan palveluntarjoajaa saavuttamaan näitä tavoitteita. Palveluntarjoaja ei voi onnistua yksin ilman yhteistyötä
Markkinointi palveluna on parhaimmillaan loistava liidien tykittäjä
Markkinointi palveluna tähtää siihen, että joka kuukausi liidejä (potentiaalisen asiakkaan yhteydenottoja), kyselyjä ja tilauksia tulee enemmän kuin edellisenä kuukautena.
Muista määritellä markkinoinnin tavoite!
Markkinoinnin tavoitteita voi olla:
- Yhteydenottojen määrän kasvattaminen
- Mikrokonversioiden kasvattaminen (kaikki yhteydenotot, sähköpostilistalle liittymiset, soitot, soittopyynnöt)
- Asiakasmäärien kasvattaminen
- Tilausten ja keskioston kasvattaminen
- Brändimielikuvan tai tunnettuuden nostattaminen (Emme suosittele kyllä päätavoitteeksi!)
Mitä markkinointi palveluna maksaa?
Me halutaan tarjota markkinointia palveluna edulliseen ja järkevään hintaan.
Markkinointia palveluna jopa alkaen 200 € + alv / kk!
Pyydä tarjous alta!